Söndagsdistansen och lite mer!

Skärmavbild 2016-05-30 kl. 09.50.26
Bilden ovan representerar avdelningen lite mer för såhär bra väder var det inte på distanspasset igår. Det här är imorse när jag avverkade 27 slitna km till jobbet, ska veva hem på lunchen och lämna cykeln då jag får barnen igen i eftermiddag, härligt.

Igår då? Jodå, jag skulle ju träna, men tog sovmorgon och njöt långfrukost och mys med S och hennes barn innan jag åkte hem och städade, handlade och hade en plan om att avverka gräs på gräsmattan. Det stannade vid en plan eftersom det började duggregna när jag åt lunch. Träning fanns såklart på planen så jag tänkte att mitt distanspass skulle ta mig till Surahammar och överraska världens bästa mor på mors dag. Så jag petade in presenten innanför cykeltröjan (i en plastpåse såklart) och cyklade iväg. Till en början var det bara småskvätt men när jag befann mig halvvägs till Hallstahammar så öppnade sig himlen och sådär höll det på nästan hela vägen till Surahammar. Men har man en plan så lär man hålla sig till den. Kunde överraska med besök, få kaffe och umgås lite innan jag cyklade vidare. Nu hade regnet upphört och jag tog den där finfina vägen vid Västssura och Lisjö, fylld med fikabröd så kunde inte ens motvinden på slutet stoppa mig. Stannade hemma med nästan 103 km på kontot och 3 h 40 min cyklade. Bara att tvätta cykel och kläder direkt, alltid lika roligt. Strava här såklart.

Blev ännu en bra träningsvecka med 427 km och 14 h 42 min plus två bålpass in på agendan. Veckor som man gillar, nu lär det bli lite lättare i några dagar när barnen är hos mig till torsdag. Passa på att gå till gymet och sånt där.

Har lite funderingar och roligheter (för mig iallafall) på gång men vi tar det nästa gång.

Kommentera

