Vilar väl och elektrifierar

Japp, igår har det vilades det rejält. Den hårdaste fysiska ansträngningen jag utförde igår var väl att sitta på jobbets balkong och äta glass, hårt men någon måste sköta det också. Kanske bra ändå att kroppen får en dag här och där utan träning, idag blir det bålträning på lunchen iallafall. Torsdag ska jag väcka kroppen lite inför fredagens tävling.

Annars är väl det roligaste att jag är i startgroparna för att uppgradera till(baka) till Ultegra Di2 på Sempren.
Skärmavbild 2016-06-01 kl. 06.49.21
Det känns helt rätt att gå tillbaka till dom elektriska växlarna efter två år på den mekaniska gruppen. Hade ju faktiskt Di2 på min Canyon jag körde säsongen 12-13, när jag sedan hade ett samarbete med Sensa under 2014 blev det en cykel utan Di2. Ska inte säga att dom mekaniska växlarna funkat dåligt, tvärtom dom är riktigt, riktigt bra. Men förra årets resa till Mallis där jag hyrde en cykel med Di2 fick mig att inse vad som var så fantastiskt med dom. Klockrena växlingar, inget kedjeskrap men främst den smidiga och enkla känslan. Det kommer bli helgrymt på Sempren, så nu väntar jag bara på att dom ska anlända till Bianchi här i Västerås så ska Thomas montera.

Kul, lite som att vänta på julafton just nu.

Kommentera

