Benöppnarlunch

Skärmavbild 2016-06-02 kl. 13.10.59
Hej på er, sådär nu har jag cyklat ute igen, om än bara som kortast. Lämnade barnen för några dagar hos sin mor igen så jag böt väl till cykel på lunchen, skarvade ut halvvägs till Skultuna och tänkte öppna upp benen inför morgondagens drabbning på Arlanda Test Track. Valde att besöka Rönnbybacken som är Västerås brantaste (?) med upp mot 20% på sina ställen, nu är den dock väldigt kort, körde på lite där. Den tog mig 23 sekunder på 568W (9,46W/kg). Sedan rullade jag lite lugnt innan jag sprätte lite igen. Brände på rätt hårt på ett segment över gärdet från Skultunavägen till Skerikevägen, det tog 86 sekunder på 341W (5,68W/kg). Sedan var resten bara formalitet till jobbet, kan inte säga att det kändes direkt lätt i benen idag. Men så ska det väl heller aldrig kännas bra dagen innan tävling.

Blir spännande imorgon, över 80 gubbar som ska köra 10 varv på Arlanda Test Track, sannolikt kommer allt sluta i en klungspurt i vilken jag inte har något att hämta så vi får väl se vad vi ska göra med det där.

Kommentera

