Ibland blir det inte som planerat

Som jag alltid sagt, man måste ha en plan för att ha något att avvika från. Jag avviker rätt rejält från min plan nu, det blir inget tävlande på Arlanda ikväll och heller inget Falken-lopp på söndag. Det finns någon som behöver mig mer just nu än jag behöver tävla, så prioriteringen känns helt rätt och logisk hela vägen in i ryggraden. Alltid skönt att veta! Mer om detaljer behöver ni inte veta.

Nu är det juni och mycket av säsongen har gått och ärligt har jag svårt att tro att det kommer bli något tävlande på landsväg alls i år. Det ska vara om jag får ett ryck och åker till Halmstad och kör det SM jag tidigare sagt att jag ska vinna. Därmed inte sagt att jag inte kommer fortsätta träna på samma vis som innan, det finns ju en hel låång crosshöst att se framemot och där KOMMER jag tävla, har ju en topp-10 placering i cupen från förra året att förbättra.
Skärmavbild 2016-06-03 kl. 09.56.06
Såhär fint var det ändå när jag och Contis finrullade igår kväll, det blev 33 km in på kontot iallafall. Imorse rullade jag bara hem från finaste S och ordnade med logistik allt inför helgen och lastade cykeln på bilen. Tänker mig en långlunch i solen idag eftersom det såg ut att bli en åskskur senare idag som jag gärna slipper.

Så det blir en helg med umgänge, mys och ett gäng kortare träningspass, men kör hårt ni som kör i helgen, jag är med er i sinnet och nästa år kanske även rent fysiskt.

En reaktion på ”Ibland blir det inte som planerat

Kommentera

