Lever väl och har cyklat

Hej på er, när andra tävlat Stockholms 4-dagars så blev min prioritering något helt annat. Helt rätt och helt bra. Har från avstånd ändå följt tävlingarna med stort intresse och det är inte utan att det rycker så smått i tävlingstarmen. Jag har badat, hängt i lekpark, haft picknick och sådär, så det har inte gått någon nöd på mig. Försökte späka mig lite i lördags efter en heldag på badet, det blev fyra mil endast med en åttaminuters och en femminuters i motvinden, blev lite trött, producerade inga monstersiffror, men det motverkade nog ett eventuellt förfall åtminstone. Skämt åsido så vill man ju inte tappa för mycket av det man ändå byggt upp under vintern och våren. Nu har det blivit lite special i veckorna och jag har inte kommit iväg på klubbträningarna med intervaller sedan innan Mallis, men från nästa vecka hoppas jag på ändring på den saken.

Igår kväll fick jag 32 km i nordanvinden och kylan, inte mycket att skriva hem om det heller egentligen så det var väl ändå tur att dagens distanspass blev av det bättre slaget.

Redan klockan 09.30 hade jag städat huset och kunde bara invänta Contis som hade skissat på ett distanspass bort mot Heby, med episka grusvägar i insprängda. Med solsken och medvind  första halven var det ju livets pass.
Skärmavbild 2016-06-06 kl. 17.16.32
Som ni ser var det ju mestadels helt fantastiska grussträckor vi körde på, egentligen var det bara en bit som var lite halvseg, det berodde dock mer på att den var slagig än att gruset var för grovt och vasst. Det är rätt grym känsla ändå att köra racern på grusvägar ska sägas OCH det funkar alldeles utmärkt så länge vi inte snackar sprängsten. Ett det far lite grand i sidled sådär och blir lite crossigt gör det bara ännu trevligare och gör ju att man får jobba lite med sin teknik på cykeln. Idag körde vi nog 60/40 asfalt/grus på dom 100 km vi avverkade. Kände mig faktiskt lite småseg sista biten när Contis greps av grusrage på sista grussnutten och laddade på. Kan ha varit årets bästa pass (på hemmaplan). Ni kan se Strava på det här.

Nu är även gräsmattan klippt och jag har barnen till på söndag. Träning lär det bli även i veckan även om jag i klurat ut upplägget rakt av ännu.

Kommentera

