Lunchlöparn slår tillbaka

Skärmavbild 2016-06-07 kl. 12.19.14
Ja ni läser rätt och det kanske inte såg såhär lätt och fint ut som när jag jagade klubbkompisen Huruy över 25 varv på Sätra IP 2011 (min sista säsong som löpare). Men ibland är livsplaneringen tajt med barnens aktiviteter och arbetet så även om min artroshöft inte ska springas på så mycket så var det enklast och tidseffektivast idag.

Fick med mig Danne The Economist på klassiska repa runt Svartån och Biskopsängens kolonistugeområde. Varmt, soligt och svårt vackert längs än. Fick bitvis flashar i huvudet till allt som är så fantastiskt med löpningen också. Dock väger jag 5-6 kilo mer nu än när jag sprang och det känns att mycket av det hamnat på benen. Även om jag vill känna mig lätt så har jag elefantben, men så ska väl cyklister inte springa heller?

2011 hade jag knappast skrivit hem om dagens 5,8 km men jag är rätt nöjd med att kunna rulla in rätt obesvärad med ett 4:55 min/km snitt ändå. Flåset är absolut inte en begränsande faktor.

Hur som helst var det skönt att klämma in träning i en späckad dag ändå. Snart är vi åter på cykeln igen, lovar. Ska bara hantera morgondagens träningsvärk först.

Kommentera

