Dubbelpass-onsdag

God afton på er! Imorse mådde man som man förtjänade som det så vackert brukar heta. Gårdagens löpäventyr satt i låren rejält. Det kändes ärligt i låren som det gjorde dagen efter jag sprang 2.36 i Stockholm, Melker gick ifrån mig när vi gick på stan i eftermiddags, det säger väl allt? Dock kändes det inte ett dugg i höften under själva löpningen igår, men det fick jag plikta för idag när den varit stel och irriterad, men det brukar lägga sig på några dagar.

Jag, Big Boss och Frida-Fab gick till Svettis på lunchen, jag körde genom min bålcirkel i vanlig ordning, det var jobbigt, men jag gillar att jag har rutin på det nu. Körde en bonusmaskin en repdragarmaskin och eftersom man alltid måste tävla med sig själv så ville jag såklart slå min förra notering på 61 meter. Så jag snäppade upp motståndet en nivå ytterligare och drog även hela 102 meter, den kan bli svår att slå på ett tag.
Skärmavbild 2016-06-08 kl. 21.44.58
Efter att vi ätit middag här hemma på kvällen och barnen tog sin speltid så nyttjade jag min egen speltid till att träna lite. Skönt att komma ut och snurra ur all stelhet ur benen även om det blåste ganska duktigt, körde med hyfsat mellanmjölkstryck i pedalerna hela tiden. Kändes hyfsat förutom höften som var lite stel och öm, men allt brukar alltid kännas lite bättre när man fått snurra benen lite och idag var inget undantag. Fick ihop 30 km iallafall och barnen var nöjda och glada fortfarande när jag kom hem. Jag var också nöjd och glad men det kanske ni redan förstår.

Planen är att lasta cykeln på bilen imorgon och köra på lunchen, en vag tanke är intervaller också, om benen inte skriker åt mig när jag går ner för trappen imorgon bitti. Men det lär vi se då.

Kommentera

