Lunchfyror i motvind

Skärmavbild 2016-06-09 kl. 12.43.07
Som jag skrev redan igår så skulle cykeln med till jobbet för lunchträning och så blev det också. Tur att man ibland kan hålla sig till en plan också, denna plan innebar även klassiska fyror. Insåg genom att kolla på flaggorna på stan att det skulle bli motvind till vändningen i Skultuna, således 3 st intervaller i motvind. Å andra sidan är det sällan en nackdel då det är lättare att hålla watten i motvind eller såklart i backar (men det saknar vi ju helt häromkring).

Nu var det ett par veckor sedan jag körde några liknande intervaller men benen svarade hyfsat ändå idag, kände mig en smula krokig på den tredje. Den fjärde hade jag vinden i ryggen och då blir det svårare att hålla upp siffrorna vilket också syns.
Utfallet blev ändå: 315/317/310/308W vilket ger snittet 312W (5,2W/kg), det kan jag känna mig mer än nöjd med. Ni kan ju grotta ner er mer i siffrorna här.

Med dagens träning i hamn är jag redo att heja fram Melker på fotbollsplanen ikväll.

Kommentera

