Folke får sommarlov och jag får cykla

Skärmavbild 2016-06-11 kl. 18.37.07
Idag fick världens bästa älskade Folke sitt efterlängtade sommarlov. Det var avslutning idag med skönsång och fika på hans skola, det tog hela vår förmiddag och lite till i anspråk. Folke har klara planer för vad han ska göra med sitt sommarlov: bada! Idag har det inte direkt varit badväder ute. Bjöd barnen på våfflor till lunch och sedan jobbade jag och Folke i trädgården en liten stund. Skördade rabarber så det ligger nära till hands med rabarberpaj imorgon eftermiddag innan barnen går till sin mor igen.

Lyckades även med konststycket att komma ut och träna 30 km idag på eftermiddagen. Vet inte hur jag tänkte men det blev himla blåsigt och mot slutet blev det även blött. Ville bli lite trött i benen så jag sprätte i Rönnbybacken och la in en spurt, blev inte direkt trött. Antagligen tog jag i för lite eller så är jag i grym form, gissar på det förstnämnda.
Skärmavbild 2016-05-02 kl. 12.29.08
Det som återstår nu är väl bara att kolla på fotbolls-EM och äta godis, det borde jag kunna klara av känner jag. Imorgon räknar jag med några timmars distans när jag lämnat barnen, lär få återkomma om det.

Kommentera

