Söndagsdistansen and beyond

Igår lämnade jag barnen till sin mor något som blir tyngre och tyngre, tycker vi har så himla mysigt pojkarna och jag, men jag vet ju att dom har det lika bra hos sin mor också, men ändå.

Kom ut strax efter 17.00 igår kväll och det var precis när vädret började styra upp sig från halvbra till helt magiskt. Ganska snart var det bara blå himmel så långt jag kunde se och att starta utan armvärmare var helt rätt drag klädmässigt. Brände ut mot Hallsta för att sedan ta Lisjövägen till Västsura, sprätte i några knäppor på den, kändes ändå rätt hyfsat, blev faktiskt ganska stum efter Skyttorpsbacken.
Skärmavbild 2016-06-13 kl. 10.15.09
Som ni ser var det ju himla fint ute. Det sista sprättet gjorde jag i Snöplogsbacken vilket även belönade mig med min snabbaste tid uppför den lilla knäppan 453W (7,55W/kg) i 33 sekunder, inväntar nästan samtal Team Sky´s Dave Brailsford efter en sådan insats, tror jag är redo att backa upp Froome i bergen. Det kändes oavsett vad hyfsat i dom backar jag sprätte i så jag hoppas på att benen är med mig på morgondagens intervaller, så kan jag bygga vidare mot höstens crossande. Snurrade in hemma hos finaste S med just under 3 timmar på kontot, ganska exakt vad jag hade skissat på för dagen i träningstid. Ni kan ju glutta Strava på det hela här.

Imorse var det ännu en vacker morgon om än lite småkall i skuggan, men jag och mina småslitna ben fick ändå in drygt 29 km, räknar med lite längre än det hem ikväll. Hoppas kunna göra en rätt bra träningsvecka nu när jag inte har barnen, vi får väl se hur det går, ni vet ju hur det är med planer.

Kommentera

