Cross kommer i år igen!

Även om det känns avlägset och man ännu några månader vill höra kolfiberfälgens ljud när den skär genom luften på en asfalterad landsväg så kommer cross-säsongen i år igen. Som den käraste gamla vän man har, fylld med mjölksyra, brännande lungor och så många skitiga leenden.
Skärmavbild 2016-06-16 kl. 13.13.14
När jag tänker på det så blir det ganska solklart vad jag älskar med crossandet. Först eller sist raderas ganska fort bort, alla har lidit samma vedermödor därute och alla är lika glada efteråt – hyggligt unikt kan jag tycka.

Såhär ser det nationella programmet ut för 2016/17:
24 september – Göteborg
25 september – Göteborg
8 oktober – Falun
9 oktober – Västerås
22 oktober – Stockholm
23 oktober – Uppsala
5 november – Eskilstuna
6 november – Södertälje
12 november – Eksjö (SM)
13 november – Eksjö
3 december – Malmö
4 december – Malmö
14 el 15 januari – Motala

Som ni ser blir det en sprängfylld höst med underbart många tävlingar. Lägg därtill alla träningstävlingar så vet ni att jag inte kommer ligga på latsidan i höst (heller).

Roligt är också att vi på nytt får förtroende att arrangera Groopencross i Hökåsengropen i Västerås.
13443216_545715182267160_4949801808370565174_o
Peppen är total.
21907071239_c0a58e2ce2_o
Här ser vi en banans mest fruktade kurvor – i sanden, innan sanden. Sand är kul. Cross är kul. Kör cross du också.

Men först ska jag såklart gno lite mer på asfalten, men idag var jag till gymet och gnodde, så ni vet att jag inte fuskade med träningen.

Kommentera

