En bra söndag med tempo och nya däck!

Hej på er! Det har varit en typiskt bra söndag det här, öppnade stenhårt med att klippa gräset och häcken, rätt skönt att ha det avklarat. Sedan var vi och kollade när Melker spelade match och han knorrade dit en frispark i bästa Ronaldo-stil, vackert så.

Sedan la jag på mina nya demondäck jag köpte i veckan – Michelin Power Competition efter att jag och Contis körde vår episka grusrunda för halvannan vecka sedan så fick mitt ena däck ett djupt jack så det dags att byta ut dom. Sedan var det ju dags för mig också att lämna 23 mm bakom mig och börja köra 25 mm.
Skärmavbild 2016-06-19 kl. 22.00.24
Kom även ut på ett kortare pass när barnen och jag hade ätit resterna av gårdagens tacos. vet inte om det bara var placebo, bra form eller om det var däcken, men jag tyckte att det rullade jävligt bra och skönt. Att komforten skulle bli något bättre var ju en s. k. no brainer, men att det skulle upplevas som att det rullade lättare var oväntat.

Körde lugnt ut genom Hökåsen men upptäckte snart att jag satt inne på årets ben och tänkte inte låta dom gå till spillo och körde sedan resten av repan med tryck i pedalerna. Det var skönt att känna att jag kunde bibehålla trycket både i kant- och motvinden också. En sådan där kväll när det känns som att man har obegränsat med kraft i benen, den känslan händer inte mer än enstaka gånger per säsong. Väl hemma med dryga 31 km och 56′ på kontot så var det bara att duscha och gå ut och spela fotboll med barnen, det är väl ändå semester och lov. Strava kan ni såklart se här.

Gott att få avsluta veckan med en hyfsat genomkörare. Kanske viktigare att jag och barnen haft en fantastisk dag tillsammans.

Kommentera

