Tempomorgon och liverapporter från linjeloppen

Hej på er! Kickstartade väl den här semestermorgonen när barnen kollade Sommarlov på tv´n (känner ni igen den?). Körde den klassiska Julpavägen till Skultuna, eftersom det lät tenderar att bli semestertempo på träningen så tänkte jag att det skulle bli just det imorse: tempo alltså! Sparkade igång en intervall över hela Julpavägen i Kantvinden, kändes hyfsat även om benen inte nådde dom höjderna som jag hade i söndags kväll. Snittade 260W i dryga 14′, det ger med min späda klättrarkropp (4,33W/kg). Inget jag kommer vinna något stort med, men känslan säger ändå att jag är i hyfsad form, bara att hålla den till i höst. Rullade sedan lätt ett slag innan jag körde en kortare tempointervall till, blev lite smygtrött och kunde rulla lugnt hem till barnen igen. Drygt 29 km in på kontot, ni kan såklart glutta Strava på det hela också.
Banan01
Sedan har vi ju cykel-SM (landsväg) i stan. Festen drar igång med tempoloppen imorgon onsdag, tyvärr kommer jag nog inte se mycket av tävlingarna förrän till helgens linjelopp. Men det känns att det bubblar SM i staden och i mitt facebook-flöde, kul värre… Själv kommer jag att liverapportera från damernas och herrarnas linjelopp på lördag och söndag, blir spännande och se hur man hanterar det. Ni kan följa rapporteringen och allt kring SM på facebook eller twitter, häng med vettja! Eller ännu bättre kom hit och se det live!

Annars har det varit en mellandag där vi har fått mycket gjort hemmavid, sånt är alltid skönt. Ställde just in dammsugaren i städskåpet och nu ska jag inte göra många knop mer idag än att njuta av att vara ledig.

Kommentera

