Midsommardistansen

Glad midsommar på er därute. Skulle ju veva distans med Quintana idag men det var hyfsat Brexit-väder imorse så han valde att skjuta upp festen. Jag vill köra när jag ändå var inställd på det så jag drog på mig regnjackan för första gången i år och rullade iväg. Riktigt behaglig temperatur och snålt med trafik då dom flesta väl nyss hade öppnat nubbe-flaskan eller något. Ganska snart kunde jag förpassa regnjackan till bakfickan och jag vevade via Karelberget ut mot Målhammar, benen var ganska hyfsat och jag gjorde mitt bästa för att skrämma igång dom i några motlut, fanns lite pang i dom ändå.

Vände sedan hemåt och skarvade på med Julpavägen och Skerikevägen mot stan. Där mötte jag som av en slump Quintana som hade inväntat torra vägar, lite fusk om ni frågar mig. Vinglade in hemma med ganska prick 10 mil på kontot och 3 h 32 min, ni kan ju glutta Strava på det som vanligt.
Skärmavbild 2016-06-24 kl. 15.34.04
Sedan kände man sig lite som såhär så det smakade med Västerbottenpaj kan jag meddela. Nu ska jag snart åka till finaste S och kolla film och trycka godis så jag orkar träna och liverapportera från damernas linjelopp på SM imorgon. Ni missar väl inte det?

Kommentera

