Vilken dag!

Jag är helt slut! Men jag ska nog inte klaga, damerna som körde linjeloppet i centrala Västerås var nog ännu tröttare. Värme, sol och en svintuff bana sållade agnarna från det så kallade vetet. Till sist var det Emma Johansson som kunde bärga karriärens fjortonde SM-guld, helt fantastiskt.
Skärmavbild 2016-06-25 kl. 19.30.30
Här är hon i full gas över gatstenen på Bondtorget. Själv försökte jag via sociala medier förmedla loppet till er som inte var på plats. Känner mig helt tömt i knopp och kropp efter det också, det var en del att ta in och hålla reda på. Jag laddar om för att försöka göra detsamma på herrarnas lopp över 18 mil imorgon, hoppas huvudet är med då också.
Skärmavbild 2016-06-25 kl. 19.31.01
Sedan har jag väl tränat lite också gjorde Contis sällskap i förmiddags på hans försträckare inför morgondagen. Mina ben var skräp efter gårdagens distans men det blev 57 km iallafall. Sedan finrullade jag och Quintana hem efter SM över Vångsta vilket gav 22,5 km, men då var kroppen mer eller mindre slut och man cyklade mest på inspiration från den fantastiska dagen….

Ska väl vad det lider ta mig ur cykelstassen och ta min kokta kropp in i duschen och sedan ska jag snoka upp lite godis och kolla fotbollen.

Kommentera

