Backintervaller och fyror igår!

Skärmavbild 2016-07-01 kl. 09.47.00
God förmiddag på er, lyckades komma loss till klubbträningen igår, kändes bra då jag skulle få in två intervallpass denna veckan, lite som jag vill ha det. Men eftersom jag kommer ha semester med barnen nästa vecka och det lär bli Sommarlovs-tv-cykling så vet jag med mig att det inte brukar bli så mycket kvalitetsträning. Nog om det, vi skulle köra backintervaller i Gäddeholmsbacken igår. Backe är såklart en överdrift, men om man bor i landets plattaste del är man glad för 500 meter med en snittlutning på 4%, lösningen är såklart att man får köra mer och hårdare. Man kan bli riktigt stum i den, sist jag försökte vek jag ned mig efter tre intervaller. Planen igår var att inte gå absolut all-in från början, för att kunna hålla watten uppe, tycker nog att det funkade rätt bra även om jag efter 4 stycken mest önskade att allt var klart. Efter 3 till var allt klart, då hade jag tömt mig rejält på den sista. 389/368/369/344/382/384/420W kändes hyfsat jämnt ändå, att jag kunde kräma ur allt på den sista tydde ändå på att jag disponerade krafterna väl, snittet för alla blev 379,4W vilket ger 6,3 W/kg, hyfsat. Nu tog iofs bara varje intervall runt 65″ så om jag kan hålla 6,3W/kg en kvart till så kanske telefonen börjar gå het!

Jag hann knappt hämta andan innan gruppen hetsade om att vi skulle rulla vidare, föga anade jag att vi skulle komma att köra fyror efteråt men så blev det. Efter lite lugnt rull delade vi på oss och det ville sig inte bättre än att min grupp med AK, Mike och Flycktarn fick för oss att köra 4 x 4′. Kändes rätt okej ändå, blev aldrig svinhårda intervaller, mycket tack vare att AK var svinstark och tog monsterförningar som det inte fanns någon morgondag. 254/221/255/277W blev utfallet och som ni ser är det ju alldeles för lågt för att vara den typen av intervaller, men det kanske var lika bra med tanke på hur hårt jag körde i backen. Alltid gött att få bra fart i benen. Jag blev trött hur som helst! Ni kan ju glutta Strava här.

Imorse rullade jag 24 km och kollade när Melker spelade fotbollscup, ska kolla på en match vid lunch också, sedan tänkte jag gå på semester igen så det blir ett pass i eftermiddag också.

2 reaktioner på ”Backintervaller och fyror igår!

  1. Förlåt för att du inte fått pusta ut ordentligt men hey, det är så det går till på tävlingar så 😉 För jävkla stark du är i backe alltså…

Kommentera

