Lördagscrossande

Skärmavbild 2016-07-02 kl. 13.26.22
God eftermiddag på er, ni ligger väl i soffan och kollar den första etappen av Tour de France hoppas jag? Det gör jag iallafall, men jag har hunnit träna lite iallafall. Tanken var att jag och Quintana skulle köra lite distans innan ösregnet idag. När det regnade imorse så var det tydligen bara jag som ville bli blöt. Så jag valde att damma av crossen och bränna lite stig och grus, rackerns så roligt och skitigt. Efter första häststigen lät cykeln som att den skulle gå i tusen bitar, lite som på en crosstävling alltså, så jag kände mig som hemma.

Man gömmer fort hur tungåkta blöta stigar och grusvägar blir, så även om jag inte körde jättelångt så suger det lite mer i benen, lite som vinterdistans. Avrundade med ett varv på Groopencross-banan lite sådär mellanmjölkigt, det var jobbigare än jag mindes det. Sprang även sandbacken, det var ännu jobbigare än jag mindes det. Fick ihop 43 blöta, skitiga och härliga kilometer. Så nu kan man njuta av Touren.

Kommentera

