Semestertalang!

Hej på er, nu är man inne i det här med semesterlunken igen, det är jag himla bra på känner jag… talang skulle man kunna säga!

Idag har jag och barnen haft en fin dag, vi inledde med en shoppingräd där Folke till sin stora förtjusning fick cyklop och snorkel så nu hoppas vi bara att det blir badväder imorgon. Väl hemma sommarlyxade vi med färska jordgubbar i filen/yoghurten till den lätta lunchen vi avnjöt på uteplatsen. Efter det pockade ändå samvetet att jag borde göra något husligt. Så med livet som insats klättrade jag upp på garagetaket och spolade rent den igensatta hängrännan över uterummet OCH jag kom ned utan benbrott och sådant, kan ha varit dagens läskigaste steg tillbaka på stegen igen, stela artrosgubbar ska inte klättra på tak. Har man semester så fikar man också, så det var vi tvungna att sköta, spela badminton och fotboll med barnen har också hunnits med… Semestertalang som sagt! Avrundade med att göra ett klipp på ett par bandyskridskor åt Melker, han ska ju på bandyläger om en månad och barn växer ju något så gräsligt, så hans skridskor från förra året är på gnällen om han kan ha dom. Jag förväntar mig att han återbetalar mig när han blir proffs i Ryssland sedan.

Nu vill ni väl läsa om något cykelrelaterat eftersom det ändå ska föreställa en cykelblogg det här? Jag har inte tränat idag, alls….
IMG_1553
Cykeln ser ut såhär för närvarande så den är ju svårcyklad ändå. Visst hade jag kunnat röja runt på crossen men ärligt så mår nog kroppen på lång sikt bäst av en vilodag idag, det var ju planerat. Imorgon ska jag dock damma av crossen en sväng så det blir något tränat, oklart om jag pallar ge mig ut i skogen på den, befarar att det är lika blött som sist jag crossade och jag orkar helt ärligt inte spola av hela mig med trädgårdsslangen som sist. Men det är imorgon det, nu ska jag inleda processen att få sommarlovsbarnen i säng i tid för en gångs skull när det inte är någon fotboll som drar.

Kommentera

