Så satt man där igen!

På trainern, eller ja, på en cykel, fast i en trainer, ni hajjar! Ibland tillåter inte livet att det blir som planerat, eller som jag brukar säga, man måste ha en plan för att ha något att avvika från. Grundplanen var givetvis att morgoncykla ute, men när Melker hade en kompis sovandes över här och jag hade lite fix på förmiddagen så hanns det inte med.
Skärmavbild 2016-07-07 kl. 19.25.59
Därför fick jag se till att flytta ut trainern och cykeln i uterummet och veva på samtidigt som jag kollade dagens etapp av Tour de France. Eftersom veckan med barn mer handlar om att bibehålla formen mer än att bygga på dn ytterligare så tänkte jag att jag skulle få upp pulsen lite. Körde 3 x 4′ med 4′ vila, intensiteten var enligt pulsen runt tröskel, benen tyckte det var lite jobbigare, sannolikt ovanan av att köra den statiska träningen som trainervevande innebär och värmen i uterummet som bidrog till en jobbigare känsla. Hyfsat nöjd ändå med att klämma in 42′ trainer en supersolig dag i juli.

Kanske inte lika nöjd som Mark Cavendish ändå, karln slog till med sin 29:e etappseger i Tour de France när han imponerande spurtade ner Marcel Kittel på dagens etapp. Hörde någonstans att Cav i år väger några fler kilo mer och framförallt väger han hela 5 kg mer än när han körde Touren med Team Sky 2012. Mycket tid i gymet och tid på velodromen inför OS i Rio har gjort att Cav ser helt lysande ut igen. Kul!

Imorgon ska jag iallafall i någon form försöka cykla ute, eller jag var ju halvt ute idag också men jag rörde mig inte framåt vilket alltid är roligare.

Kommentera

