Dagens dubbel

Skärmavbild 2016-07-20 kl. 21.49.11
God kväll på er! Förutom att bada med barnen, bli förnedrad av dom i Yatzy på kvällskvisten så har jag även hunnit träna hela två gånger. Morgonrepan var planerad på den vanliga semestertiden, Sommarlovs-tv, men det vet ni ju redan. Underbart Mallis-väder redan på morgonen och faktiskt en del cyklister på vägarna redan 08.30, kul att inte alla har parkerat cykeln efter Vättern, nu när det är så fint ute menar jag. Fick ihop 31 lugna kilometer, vilket väl var vad benen behövde efter gårdagen.

Kvällspasset var en mer spontan historia, men man kan lätt bli lite cykelsugen efter att ha sett på Touren på eftermiddagen. Så när barnen var nedsjunkna i sitt tv-spel så frågade jag om det var okej att lufta benen, japp sa dom och resten var biff så att säga. Det blev någon form av fartlekspass som väl triggades igång av att jag körde på ett Strava-segment (högst oväntat) och sedan var bollen i rullning, fick inget KOM trots att jag mosade ur mig 394W i snitt i 82″, surt. Körde några dragningar längs Julpavägen. Smällde på i motluten och försökte behålla trycket en stund efteråt, ungefär som det skulle krävas på tävling. Det blev lite smygjobbigt, men benen var med på noterna. Hemma med ytterligare 31 km att lägga till handlingarna. Fin kväll som vi rundade av med fotboll på tennisplanen bakom huset, har haft sämre semesterdagar.

Kommentera

