Några åttor på badben

Skärmavbild 2016-07-21 kl. 21.44.11
Idag har merparten av dagen spenderats i solen vid Skärsjön utanför Skinnskatteberg med bästa barnen och världens bästa föräldrar. Skärsjön är ett sånt där pitoreskt fint badställe, ett sånt badställe utan en kiosk men istället kommer det en glassbil och säljer kulglass på parkeringen, helt underbart. Klart, halvsvalkande vatten bjöds det också på. Kakmonstret Folke får symbolisera den delen av dagen.

Sedan hann vi hem för att se slutet på dagens tempoetapp på Tour de France där Froome igen visade sin styrka och drygade ut sin ledning totalt. Lite lätt inspirerad av det så stack jag ut på ett kortare pass efter vi klarat av middagen och barnen satt en stund med sina tv-spel.

Hade redan innan bestämt att jag skulle göra något småjobbigt för ben och lungor idag. Nu hade jag redan från start badben och motvind på uppvärmningen vilket knappast bidrog till en formidabel känsla. Planen var att köra lite ”längre” intervaller på lite lägre intensitet, längden på dom fick lite vägen avgöra, nu passade det så bra att det blev 2 x 8′ exakt. Den första landade jag på 271W (4,5W/kg) och den andra på 268W (4,46W/kg). Ungefär lagom även om jag hade önskat att watten hade legat 10-15W högre, men jag får acceptera att jag inte är bättre än såhär just nu. Nu har jag om jag räknar gårdagskvällens fartlek som kvalitetspass haft tre dagar med kvalitet, hoppas att det ska ge lite effekt framöver. Förra året körde jag ett liknande koncept som jag avslutade med en tävling den fjärde dagen på kanonbra ben, så rimligen borde jag flyga fram imorgon.
Skärmavbild 2016-07-21 kl. 21.50.15
Annars är det synd att klaga när man får cykla på den här skönheten till cykel i solskenet. Och att för en gångs skull få vinna i Yatzy mot barnen efteråt. En fantastisk semester dag är på väg mot sitt slut.

Kommentera

