Stekarmåndag

Skärmavbild 2016-07-25 kl. 19.57.57
Hej på er! Bara för att jag inte bloggat på hela helgen så ska ni såklart inte tro att jag inte tränat. Även om jag, barnen och finaste S tränat rätt bra på att bada också. Nu är barnen hos sin mor och det lösgör ju lite mer tid för längre träningsrundor.

Igår efter att jag hade lämnat dom stack jag ut och samlade på mig lite timmar och mil, 76 km som kändes himla sega faktiskt. Brukar vara så när man haft barnen och ”bara” gnetat runt timman i tid så tar det ett pass eller två för kroppen att acklimatisera sig till lite längre pass igen. Redan idag kändes det förvånansvärt mycket bättre när jag klämde in 80 km på eftermiddagen efter att jag hade städat huset och lite sånt där annat kul. Fint med sol och stekande värme också, man måste älska det bara.

Imorgon väntar lite bad med finaste S och hennes barn innan jag ska späka kroppen med klubben på kvällen. Eventuellt startar jag dagen med ett lättare bensträckarpass också, men det får känslan imorgon bitti avgöra.

Annars längtar jag till torsdag då jag, Melker och världens bästa föräldrar åker upp till Idre Fjäll. Där stundar träning i fjällmiljö och bra häng helt enkelt. Hoppas på en och annan höjdmeter som kan vara bra för kommande Rapha 12 Hills….

Kommentera

