Det är väl själva f*n….

Skärmavbild 2016-07-26 kl. 21.36.35
…att det ska vara så himla jobbigt att försöka bli en snabbare cyklist. Men det var väl en fin kväll ändå, benen var hyfsat fina fram till den sista intervallen också, men där någonstans försvann dom mer eller mindre helt. Vi körde 4 x 8′ idag, på fyra starka: undertecknad, AK, Quintana och Nisse. Kände mig hyfsat stark dom tre första, inte lika stark såklart som Quintana som på den sista i motvinden helt sonika ställde av mig från hjul… En vacker dag ska jag bli så stark, det är bara himla jobbigt att bli så stark.

Det blev iallafall plågsamma 85 km på kvällen att addera till dom benväckande 28 km jag körde imorse. Sedan åkte jag och badade med finaste S och hennes barn, så lite ”badig” var jag nog i kroppen när jag rullade till intervallpasset, men det är såklart ingen ursäkt. Jag är helt enkelt inte starkare än jag visade, tur att man kan göra något åt det.

2 reaktioner på ”Det är väl själva f*n….

    • Nej, som saker och ting runt om i livet blev i år så blir det inget tävlat på LVG alls. Omtag till 2017, nu är det CX-cupen i höst som gäller, i tävlingsväg iallafall.

Kommentera

