Vi drar till fjällen…

Skärmavbild 2016-07-10 kl. 11.21.01
Nu är det ingen Markoolio-hit jag syftar på utan cykeln är tvättad och redo att sättas på taket imorgon bitti för vidare färd till Idre fjäll. Så semesterns sista dagar kommer spenderas där med bästa föräldrarna och Melker, jag ska försöka mjölka in en hel del bra träning och förhoppningsvis en höjdmeter eller två. Eftersom boendet enligt utsago ska ha WiFi så ska jag väl försöka hålla er uppdaterade.

Vägnätet ser inte gigantiskt ut, inte helt oväntat dock, men för 3-4 dagars cykling ska det säkerligen räcka. Om inget annat så är ju klättringen om 12 km från Idre by till en bit upp på Nipfjället något som man bara kan drömma om här hemma. Givetvis ska det hojjas in i Norge också. Vädret ser väl ut att bitvis bli svensk sommar, det vill säga regn så det är packat med cykelkläder för alla förhållanden, ska nog till och med kunna klara av att cykla i snöfall om så skulle krävas men det hoppas jag slippa.

Så om någon varit i Idre och kört landsväg tar jag gärna emot tips, givetvis har jag redan skissat på rundor, men om det finns stalltips på vägar, backar framför allt som man inte får missa så vill jag gärna veta…

Kommentera

