Idre dag 1 – inget KOM!

Skärmavbild 2016-07-28 kl. 17.38.19
Sådär, då är vi på plats i Idre, vi bor uppe vid Idre fjäll vilket alltid borgar för 6 km klättring när man ska hem och det är väl för underbart, iallafall om man gillar att klättra och det gör jag.

Körde en kortare rekarrunda, en sväng bort mot Grövelsjön och vände, hann med att få en klättring/slakmota om 3 km med 3% lutning så det sved en smula. Hann morse på ett gäng renar på vägen också innan jag bara vände och styrde kosan tillbaka mot stigningen tillbaka till Idre fjäll, fast jag ville ju göra det lite extra svidande för benen genom att köra asfalten hela vägen upp till Nipfjället. Eftersom man ska våga bli trött så körde jag vad tygeln höll hela vägen, stigningen är 12,2 km om 3% men då är det en rejäl nedförskörning innan dom sista 3,1 km till Nipfjället som snittar 6% och sista 300-400 metrarna är väsentligt brantare och där var jag rejält stum och lyckades bara bli näst snabbast segmentet från Idre by… Illa! Måste eventuellt försöka igen om någon dag. Ni kan som vanligt se Strava här.

Kommentera

