Idre dag 2 – mycket skog finns det!

Skärmavbild 2016-07-29 kl. 17.10.48
Och ibland finns det ett fjäll också som ni ser på bilden. Idag blev det ett lite mustigare distanspass här i Idre-trakterna. Hade spanat på en runda bara för att inse att vägen över kalfjället slutade i sportgrus och jag hade ingen större lust att stå och laga punka ihop med renarna så jag vände. For iväg på vägen mot Fjätervålen och där fick jag ju ändå köra en del uppför, eftersom jag visste att jag inte skulle kunna komma runt så blev det till att vända där också. Rullade tillbaka till Idre by och hade då 102 km på tripmätaren och lite småsega ben när jag tog det fantastiska beslutet att tackla stigningen till Nipfjället igen, ni inser ju själva vilken fest det blev. Det däg väl ändå till 3:e bästa tid upp dit så helt kass uppför är man väl inte ändå. Rullade ner och skarvade vid foten av Städjan innan jag bröt mig tillbaka till lägenheten. 128 km på tripmätaren och 4 h 23 min och det känns i benen att jag gav mig en tuff avslutning. Kanske var det därför jag föll igenom helt på minigolfen på eftermiddagen. Strava på allt hittar ni här.

Sammanfattningsvis kan man väl säga att det finns mycket skog häruppe, jättemycket och jättemycket MTB-cyklister.

Kommentera

