Inget är som tisdagsintervallerna!

Good morning bike-lovers! Visst är det väl trevligt att bli riktigt trött, ännu roligare är det att bli det ihop med andra som inte bangar på att ta i ordentligt. Igår blev vi sju starka som ville köra 4 x 4′ i kvällssolen.
Skärmavbild 2016-08-03 kl. 07.33.10
Jag sa tydligen några kloka ord om hur jag tyckte att vi skulle köra intervallerna och så delade vi upp oss i två gäng. Jag fick med mig Quintana, Rob och Mike en stark uppställning helt klart. Sedan var det liksom bara att veva igång det hela. Tycker att jag kände mig rätt stark dom tre första åtminstone, vinden mer av en faktor på dom två sista och på den sista ville inte benen riktigt alls. Men jag rev mig med hela vägen. När vi kör dessa i lagtempoform så har jag aldrig några wattmål utan det är bara fullt ställ som gäller, däremot är det alltid kul att kolla watten efteråt. Utfallet blidde igår: 301W (5,01W/kg), 308W (5,13W/kg), 316W (5,26W7kg), 313W (5,21W/kg) så det var ju helt godkänt ändå.

Efter intervallerna återsamlade vi oss och resterna av oss själva och rullade med med lite bus och rackarspel den sista biten tillbaka till Västerås. Nu hade jag själv skarven till Skultuna och hem till finaste S att se framemot. Kan inte säga att benen var jättesugna, men resten av kroppen var det och det övervinner lätt ett par slitna ben. Ni kan se Strava på det hela här.

Imorse var det väl inte den piggaste av kroppar som vaknade klockan 06.00 och flög i cykelkläderna, men vad ska man göra.
Skärmavbild 2016-08-03 kl. 07.35.26
Sedan är det ju nästan lite synd att klaga när det ser ut såhär på morgonpasset. Inte mycket att orda om det, benen avtog att fungera i takt med att vinden tilltog, bara att hoppas att dom läker ihop under dagen så man kan cykla hem i strax över snigelfart. Blev iallafall 29 km på morgonen och det är alltid en bra start på dagen att få cykla lite.

2 reaktioner på ”Inget är som tisdagsintervallerna!

Kommentera

