Fredagen äro kommen

Skärmavbild 2016-08-05 kl. 09.50.32
Och såhär såg min fredagsmorgon ut efter att jag hade ätit frukosten. 32 km till jobbet blidde det, inga sensationer i benen direkt. Det var väl snarare som så att dom var rätt slitna efter cx-träningen igår kväll, väntat. Men man kan aldrig gnälla när man får komma ut och cykla, det är alltid kul, bara olika grader av kul.

I eftermiddag får jag tillbaka mina underbara barn som haft sommarlov med världens bästa föräldrar, det har ju gjort att jag haft möjlighet att kunna träna på mer denna veckan dessutom. Räknar fortfarande med ett liknande pass som imorse på vägen hem i eftermiddag och nå´n form av semi-distans på söndag em/kväll när barnen gått till sin mor igen. Så det finns all förutsättningar för att damma in ännu en bra träningsvecka, kontot står i skrivande stund på nästan 30 mil och nästan 11 h träning. Bra helt enkelt och bra kvalitet i passen som har räknats denna veckan dessutom.

Aja, det lär inte bli sovmorgon imorgon heller eftersom Melker är på VSK Bandys sommarläger och dom kör från 08.00-21.00 imorgon med hela tre ispass, behöver jag säga att jag är lite avundsjuk. Men idag blir det tacos och godis efter jag hämtat honom från lägrets första dag, sedan tänkte jag försöka hinna se Kalmar GP när barnen lagt sig och om nattugglan hoppar in i kroppen så blir det även kvällens/nattens etapp av Tour of Utah.

Ha en bra fredag därute.

Kommentera

