Slaktsöndag

God kväll på er! Nu ligger man här helt slut efter upplösningen på damernas linjelopp på OS, sedan är jag lite slut i benen efter dagens träningspass också. Men innan jag tränade hängde jag med Folke hela dagen och blev utskåpad i Monopol, när vi sedan hämtade Melker från hans bandyläger så lämnade jag barnen hos sin mor. Sedan var det bara hem och flyga i träningskläderna och dra ut.

Min plan var rätt tuff, jag skulle köra dryga 8 mil och försöka hålla näsan över 200W i snitt (3,3W/kg) så länge jag orkade, gärna hela vägen. Gjorde ett försök på ett sånt här pass för något år sedan, det blev jobbigt och jag höll inte så länge. Idag hade jag vinden i ryggen bra länge och eftersom man ska hålla en specifik watt så blir det ju lixxom jobbigt trots medvind. Kände mig seg och lite småsliten redan efter 15-20 minuter, men lyckades mobilisera styrka och kunde gneta på, även när det blev motvind från helvetet på vägen hem. Rätt nöjd när jag bara ett par kilometer hemifrån kunde mobilisera en bra bit över 200W längre bitar, kunde hemma räkna in 80,7 km och 2 h 23 min. Och watten då? Snittade 205W (3,41W/kg) och det känns i benen nu. Strava kan ni se här.

2 reaktioner på ”Slaktsöndag

Kommentera

