Det var en måndag i augusti

Skärmavbild 2016-08-08 kl. 13.44.46
Hej på er, här ser ni kanske anledningen till varför det gick så snabbt igår. Eftersom jag inte tävlat en meter på landsväg i år så tänkte jag att det ändå var dags att rasta finhjulen några dagar. Mekanisk doping typ.

Imorse när jag vaknade så kändes kroppen helt överkörd, gårdagens pass slet rejält, vilket också meningen. När jag rullade mina 24 km till jobbet imorse var det väl inte direkt några dunderben man satt inne på, att det dessutom blåste grov motvind gjorde knappast saken bättre. Måste leta på medvind till hemfärden tänker jag.

Sedan hittade jag och Big Boss tillbaka till Svettis på lunchen och jag körde genom bålprogrammet igen, kommer förmodligen ha jättemycket träningsvärk imorgon, längtar redan. Skönt ändå att vara igång med det, kroppen behöver det eftersom min rygg tar mycket stryk när jag kör cross, så den behöver all styrka den kan få.

Ikväll blir det möte hemma hos underteckad om Groopencross med järngänget. Kul. Crosspeppen är total just nu. Längtar svårt till på torsdag när vi får tampas i Gropen igen.

Kommentera

