Fri fart i vinden

Skärmavbild 2016-08-10 kl. 08.00.33
Good morning bike-lovers! Här ser ni ett gäng trötta cyklister. Svintrötta men glada inombords. Igår var det en sån där fantastisk träning med klubben, fantastiskt jobbig men fantastiskt rolig men det har ni säkert redan förstått.

Upplägget var rätt enkelt, 3 st längre frifartssträckor och sedan är det upp till var och en att göra det bästa man kan med dom. Vi blev sju stycken starka som tyckte det lät som en bra idé. Som ni kanske märkte så blåste det ju en hel del igår så som det flugviktare/bergsget man är så hade jag det tufft i kantvinden vid ett par tillfällen och var på gnällen att åka av men lyckades mobilisera och körde sedan så aggressivt som benen tillät. Det fina med sådana här pass är ju att man lite kan välja hur man vill att dom ska se ut, jag ville att jag skulle få med mig lite av sånt jag behöver till cross-säsongen så därför försökte undertecknad vara just aggressiv. Vid sådana här tillfällen kan man göra allt sånt man inte ska göra på tävling som att attackera från spets och sånt. Trött blev jag iallafall. Ni kan ju glutta Strava på det hela här.
Skärmavbild 2016-08-10 kl. 07.58.53
Imorse var av förklarliga skäl inte så där jättepigga ben som någon hade smugglat på mig när rullade från finaste S och till jobbet, gjorde ett kortare stopp hemma för att pumpa och hämta regnjacka och skoöverdrag då det utlovats regn i eftermiddag. Tog mig genom vinden och fick iallafall 27 km. Planen är väl även att gå med Big Boss till Svettis på lunchen och köra ett benpass, tänkte mig några sådana i uppbyggnaden innan cross-säsongen startar på allvar, blir nog fint så!

Kommentera

