Crosstorsdag på Groopencross

14001911_10153765261887548_1718534974_o
God kväll på er, det blev väl en sådan där fantastisk mjölksyrafylld kväll på Groopencross. Vi blev glädjande många som ville damma på för allt vi var värda om 2 x 2 varv. Själv var jag inte värd speciellt mycket då jag hade lämnat en del av benen kvar på gymet igår. Ändå körde jag snabbare än förra torsdagen, märkligt hur det kan funka ibland.

Vi körde alltså två intervaller om 2 varv som ni kanske förstod, den första med gemensam start, den andra med jaktstart baserat på målgången på den första intervallen. Gick ut stenhårt, kanske lite väl optimistiskt och kunde inte svara när Geiger gick om en bit ut på första varvet. Höll på att äta mig ikapp men hann inte ikapp innan dödsutförskörningen och kurvorna innan målgången och rullade in dryga fem sekunder efter honom. Blev trött, det var huvudsaken. Det var torrare idag och det gjorde underlaget mer förrädiskt och jag marksynade faktiskt redan på banvisningsvarvet och Rob marksynade i foten av dödsutförskörningen.
13950960_10153765262182548_1991127785_o
Andra intervallen så fick jag starta med fem sekunders försprång till Geiger, något han snabbt körde ikapp. Kunde dock stöta mig fri på andra varvet men det kostade ju på såklart. Belönades med en ni maxpulsnotering på 188 slag, inte illa för en gubbe som mig.
13987043_10153765261802548_2095072834_o
Efteråt var vi alla sådär underbart trötta men lite småhöga på cross-endorfiner. Det fina med både cross-tävlingar och träningar att oavsett hur hårt man kör och hur mycket man än vill vara snabbare än någon annan så är det alltid väldigt när till skratt och leenden efteråt. Cross is boss typ!

Imorgon blir det att rasta LVG-cykeln igen, lär få klä mig ordentligt på morgonen efter temperaturen sjunker snabbt just nu. Gissar att isen lägger sig på Mälaren inom kort om det fortsätter såhär.

Kommentera

