Måndag levererar söndagen

God morgon på er, måndag morgon och snart dags att återgå till vardagsrutiner deluxe. Jag ska till jobbet och Folke ska till fritids sedan får jag Melker levererad i eftermiddag så är allt som det var innan semestrar och sommarlov. Skönt med rutiner ändå.

Igår då? Jodå, det vräkte ner med regn när jag vaknade och jag hade slitna ben så jag sköt upp träningen till solen kikade fram så hann jag städa huset, bra drag! Till sist så stack jag ändå ut, kände tämligen direkt hur sliten jag var.
Skärmavbild 2016-08-15 kl. 06.51.05
Försökte mest snurra lugnt på lätta växlar även om det innebar att nära nog stå still i den massiva vinden bitvis. Kunde landa hemma efter 2 h 41 min som gav mig 71 km för att stänga en bra träningsvecka. Veckan stämplade ut på 22 h cykel och dryga 70′ styrketräning, in alles 61 mil. Nu kommer den här veckan bli väldigt lätt med på sin höjd 2-3 cykelpass innan Rapha 12 Hills så jag hoppas kroppen kommer krypa upp ur hålet jag har grävt. Men främst hoppas jag att det bygger en fin form mot cross-säsongen.

På tal om cross-säsongen, igår kom Contis över på burgare och så hjälpte han mig att lägga slut-touchen på crossen.
Skärmavbild 2016-08-15 kl. 06.50.40
Jäkla bra blev det, nu är det bara enstaka slitdelar som ska bytas innan cupen drar igång, men i stort är den good to go. Ska limma lite mer tuber så lerhjulen är klara också vad det lider, men jag hoppas slippa använda dom inledningsvis. Jävligt taggad nu, tur att det är cross-träning i Gropen kl. 18.30 på onsdag.

Nu ska vi hasta iväg mot jobb och fritids, ha en bra måndag.

Kommentera

