Vacker morgon och cross-intervallerna

Skärmavbild 2016-08-25 kl. 08.04.01
God morgon på er. Exakt såhär vackert var det imorse när jag cyklade till jobbet, nu är bilden någon vecka gammal, men skulle som sagt kunna vara från imorse. Eftersom det var så vackert och skönt ute så beslöt jag mig för att cykla lite längre än jag hade tänkt först. Jag ignorerade det slitna benen från igår förlängde från Irsta ut mot Gäddeholm och belönades med lite utförskörning och medvind. Landade på jobbet med 32 km på tripmätaren.

Igår kväll var det en annan av veckans höjdpunkter – crossintervaller i Gropen. Eftersom sommaren har kommit tillbaka bigtime så var det mycket folk där och badade så vi fick modifiera banan lite. Det var dock inget som hindrade oss från att bli trötta. Det blev 3 x 2 varv igår, alltså 2 varv mer än senast, kändes som en naturlig stegring i träningsbelastningen.
Skärmavbild 2016-08-25 kl. 08.03.39
För egen del kan jag väl inte säga att jag direkt flög fram men det kändes ändå hyggligt när jag applicerade tryck i pedalerna, tekniken satt även den hyfsat även om det fortfarande finns saker att jobba på, men det vore väl trist om man var fullärd. Glädjande nog var det många som dök upp och ville crossa, det är underbara kvällar dessa, med så mycket positiv energi och god stämning trots mjölksyra upp över öronen.

Blir väl några timmar LVG ikväll efter jobbet också, hoppas att sommaren är kvar då också, annars är det väl HTFU som gäller gissar jag.

2 reaktioner på ”Vacker morgon och cross-intervallerna

  1. Är glad som körde, mindre glad över att jag fördelat träningen lite skevt denna v så jag inte kunde pressa på igår som jag hade velat. Men men, man vart iaf liiite starkare ändå! 🙂

Kommentera

