Varmt och blött

Skärmavbild 2016-08-26 kl. 08.20.48
God morgon på er, den här väggen som tilltalade min inre skateboardåkare hittade jag på träningen igår kväll. Det regnade såklart när jag klev ut från jobbet vid 17.30-tiden, nu gjorde det inte speciellt mycket eftersom det var riktigt varmt och skönt. Det var också skönt att få in nästan två timmar efter jobbet och kunde klämma in en kort sträcka med grus dessutom, alltid en bonus med racern. Hade dryga 52 km när jag stannade hemma och det hade knappast gått fort eftersom crossträningen satt i benen och jag dessutom hade en smygförkylning i kroppen.

Imorse när jag vaknade så var förkylningstendenserna nästan borta så det var väl bara att fånga dagen och veva till jobbet via Skultuna kyrka, en magisk morgon i dimman. Hur varmt och skönt som helst och om jag inte hade haft ett jobb att gå (cykla) till så hade jag cyklat ännu, en sådan morgon var det. Nu blev det 27 km iallafall. Räknar med något liknande framåt lunch innan jag ska skjutsa mina föräldrar och sedan hämta Folke och ha en grabbkväll.

Resten av helgen blir nog rätt lugn i träningsväg, eller vi har den första omgången av träningstävlingen – Helgmys i Hökåsengropen på söndag förmiddag. Det lär ju inte bli lätt direkt, fem varv cross full gas! Men det behövs för crossuthålligheten då första tävlingen: GP Hasse Mård bara är två veckor bort. Den peppen liksom. Men ikväll blir det godisåterhämtning.

Kommentera

