Inomhusträningens dilemma

Hej på er, nu ska jag låta mina tankar studsa fritt här på bloggen. Som alla kanske har märkt börjar den mörka tiden krypa på oss, vardagen är här. För min del innebär vardagen varannan vecka med barn och när dom mörka tiderna kryper på så blir alternativen för träning då oftast på trainern hemmavid. Jag inser att jag även under cross-säsongen kommer bli tvungen att komplettera lunchträningar/mörkerträningar med lite kvalitativa timmar på trainern för att inte tappa skärpan mot slutet av årets långa cross-säsong.

Jag har nu kört sedan 2012 på min enkla trainer en Tacx Satori och känner väl kanske att jag i takt med utvecklingen på cykeln vuxit ifrån den. Kort och gott den uppfyller inte längre dom krav jag har på min träning. I den bästa av världar var man ekonomiskt oberoende och placera en sådan här i bunkern.
828-STRIP-sida_2012-HR
Nu är jag inte riktigt där ännu utan lär få vänta till Melker blir fotbollsproffs och skaffar oss det där huset på Mallis, men då lär jag å andra sidan inte behöva träna inomhus på vintern, längtar lite faktiskt. Att annat alternativ som jag ständigt kikar efter är en begagnad Monark i en rimlig prisklass, så har du något som du bara tycker står och tar plats så maila mig så kan vi se om jag tycker det är intressant, mailadressen hittar du under kontaktfliken.

Nästa alternativ som förmodligen är det som ligger närmast i match med min budget är att skaffa en ny trainer. Har gluttat på en Wahoo Kickr Snap och att matcha den ihop med min wattmätare och TrainerRoad skulle kunna ge samma möjligheter som på Monarkerna i klubblokalen. Det vill säga att man kadensoberoende kan sätta ett wattmotstånd och träna på, sånt är kungligt.
kickr-snap
Som ni förstår är det mesta en ekonomisk fråga. Min gamla trainer/paincavepolare har för länge sedan tränat ihop värdet jag köpte den för flera gånger om. Jag gissar att en uppgradering skulle göra samma sak i slutändan också.

Tankar, idéer, begagnade Monarker? Hör av er vettja.

2 reaktioner på ”Inomhusträningens dilemma

Kommentera

