Crossintervaller till protokollet

Sådär då är man lite mörad i benen och nöjd i sinnet. Det blev en himla varm och fin kväll vid Groopencross idag. Finast var väl ändå att jag hade sällskap av Melker där också och att han tyckte att det var kul dessutom. Bra träning inför fotbollen och bandyn som han uttryckte det.
Skärmavbild 2016-08-31 kl. 20.54.39
Till själva intervaller blev vi fyra starka själar, eller ja fem med Melker men han är ju så mycket starkare än oss andra så han spelar i en annan liga.

Det blev en del soloplogande idag även om jag tampades en del med MTB-Staffan, men många gånger fick jag gräva djupt för att verkligen inte bli för bekväm när jag låg solo i nära nog ett helt varv. Samtidigt är det ju en situation som alls inte är ovanlig i ett race att man hamnar i ett vakuum och då får man ju aldrig ge upp ändå utan fortsätta kötta. Så vi köttade väl 2 x 2 varv, planen var 3 x 2 varv men vi kom igång lite sent så det fick duga med det som blev och det känns i benen ändå just nu.
14191822_10157433374180714_120587347_o
Som alltid en supermotiverad känsla när man rullar ifrån ett sånt här pass. Speciellt som det kändes som att tekniken börjar trilla mer och mer på plats, även om jag lyckades klota i sandbacken när jag inte kom ur pedalen av någon anledning. Oavsett vad är jag peppad med bara 1,5 vecka till första rejset för säsongen.

Kommentera

