Inget är som tublimmande på torsdagen, eller?

Skärmavbild 2016-09-01 kl. 21.06.40
God afton på er idag har det minsann varit en hektisk dag. Inte bara mycket på jobbet utan även vid sidan av. Jag hade en plan om att träna på eftermiddagen när Melker var på kalas på hopplandet Yoump, den sprack när jag lämnade in min cykel hos Thomas på Bianchi. Jag lyckades ju under mitt rekande innan teknikträningen i måndags att dra jordens genomslag mot en sten, så till den milda grad att jag trodde att framgaffeln skulle gå av. Nu hände inte det, inte ens punka. Men igår på träningen började cykeln knaka betänkligt så jag tänkte att det var lika bra att få det uppkollat. Domen föll att hjulaxeln var av, så det är bara att jaga tag i ett nytt nav. Har jag tur går det att riva mitt gamla kanttrådshjul som bara står och samlar damm. Så därför blev det noll och ingen träning idag.
Istället for jag hem och limmade iordning lerhjulen med Limus när Melker kalasade sig, blev dyngsvettig av att kränga på tuberna, men nu är dom klara också. Dessvärre blev det inte linjalrakt, men dom kommer förhoppningsvis att sitta som berget med tanke på hur svårjusterade dom var efter att dom kommit på fälgen. Det är ju klart att eftersom det är tredje limningen på samma fälg så finns det ju mycket limrester och nytt lim som tuberna tar fäste i.
Så nu lär det bli lunchcyklande imorgon istället, ser ut att bli fint väder för nå´n timma grus och stigrage med crossen, ska försöka bli lite trött bitvis.

Kommentera

