Fredagsfredag på er!

Skärmavbild 2016-09-02 kl. 16.09.08
Svårt att tänka sig en bättre väg mot helgen än att ta en lunchtimma på cykeln. Slängde på alu-hjulen med ”lerdäcken” i väntan på att dom andra hjulen ska mekas hela igen, förhoppningsvis är dom körbara till GP Hasse Mård. Limus är grymma däck, men när det är torrt och lite grusigt är det inte mönstret jag litar mest på. Men nu är det ju synd att klaga, efter en vilodag igår fick jag ändå komma ut och det var ju strålande sensommarväder dessutom. Det blev runt 24 km på lite varierande underlag. Tryckte på några gånger, man aldrig tillräckligt länge eller strukturerat för att jag skulle bli stum i benen.

Ikväll ska jag och Melker hem till finaste S och ha fredagsmys, det blir kvalitetstid det. Morgondagen är fylld med bra grejjor, Melker har bandyträning och jag tänker vara effektiv och köra ett pass på LVG under tiden, kanske lite sprätt så benen vaknar till söndagens Helgmys – det andra för säsongen. Senare på dagen ska jag och Contis skruva lite på min cross och kolla Vueltan, käka pizza och godis. Typiskt bra lördag känner jag.

Kommentera

