Helgmys numero två 2016 och lite mer!

God kväll på er, idag har vi inte bara varit i Svensk bandys högborg: ABB Arena och sett regerande svenska mästarna VSK Bandy få stryk av Bollnäs med 2-3. Nope vi har även hunnit med en fotbollsmatch där Melker hängde dit en iskall straff i deras vinstmatch mot Irsta, så det var glada tongångar här på kvällen trots den svidande bandyförlusten.

Men dagen började såklart med den andra omgången av CX-träningstävlingsserien: Helgmys i Hökåsengropen. Strålande sol och hyfsad värme och nio starka på startlinjen. Fick en för mig riktigt bra start och låg jämsides med Contis när det knakade om hans cykel och han tvingades stanna och meka direkt. Detta gjorde att jag kom först och hade väl en smärre övertro på mig efter gårdagens glada besked på intervallerna. Grillade lite i den första slakmotan för att skapa lite spridning. Hörde att jag åtminstone hade några på hjul men tänkte att jag skulle försöka få ligga först till den nya tekniska kurvan, det funkade ju. Men i backen efter denna kom Geiger förbi och jag orkade aldrig riktigt komma med på hjul. Fick ett antal meter som jag hoppades kunna gneta ikapp. Tyvärr tröt orken i benen och luckan växte samtidigt som en vansinnigt jagande Contis närmade sig bakifrån.
Skärmavbild 2016-09-04 kl. 12.43.19
In i löpbacken a k a sandbacken på andra varvet kom Contis ikapp och alla mina tankar på att jag kanske skulle kunna ta hans hjul och komma upp till Geiger grusade per omgående. Contis sprang om mig som om jag vuxit fast i sanden, fruktansvärt demoraliserande. Sedan var det tre varv i ett vakuum igen, försökte intala mig att ta ordentligt för träningens skull, men det är svårt det där. Benen fanns inte och tekniken var väldigt ojämn idag, en varvet lysande för att vara mig, andra varvet passiv och dålig i kurvorna. Måste bli stabilare där. Rullade in som trea igen, trött som vanligt, men samtidigt rätt missnöjd då benen igår indikerade så mycket mer. Nu är det ju förvisso bara träningstävling men ändå. Som alltid ändå ett sant nöje efteråt med alla glad miner.

Imorgon stundar ett nyttigt teknikpass igen med mottot ingen broms.

2 reaktioner på ”Helgmys numero två 2016 och lite mer!

    • Givetvis unnar jag honom det. Speciellt med den uppkörningen han gjorde, men jag unnar även mig själv att kunna cykla riktigt snabbt ibland. 😉

Kommentera

