Cross-säsongen har sällan varit närmare

Skärmavbild 2016-09-05 kl. 15.19.55
Så är det. På fredag kväll drar det igång för min del. När det inte blev någon LVG-säsong så är det här säsongen för mig och den slutar den 14/1. GP Hasse Mård vid Hellasgården i Stockholm är det som gäller först, sist var det ingen tävling jag vill minnas tillbaka på som en resultatmässig fullträff. Nu är det fiffiga med cross att man rätt snabbt glömmer dåliga prestationer när man får ljuga med alla efteråt, men jag ska inte sticka under stolen med att jag gärna vill göra en bra säsong. Samtidigt vet jag att det brukar kunna ta mig några tävlingar innan jag kör som  jag ”ska”. Träningen och siffrorna under sommaren har absolut visat att den fysiska nivån är höjd ett eller två snäpp.

Det vore ju kanonkul om jag kunde förbättra min 9:e plats i totalcupen från förra året och som senast är en topp-10 placering på SM åtråvärd och inte orealistisk om än tuff. Oavsett vad ska vi se till att ha en rolig, lerig och fin cross-säsong.

Vi ska slipa lite på tekniken ikväll i Gropen, det är något man aldrig kan få för mycket av nämligen.

Kommentera

