Crossintervaller i högsommarvärme

God dag på er. Igår kväll var det en riktigt trevlig kväll. Cross-intervaller i Gropen i 25 graders värme, kanske inte crossväder men det är lite synd att klaga på sånt väder i september. Även synd att klaga när det dök upp såpass många som ville bli trött och ha kul på en cross-cykel.

Vi körde 2 x 2 varv + 1 varv igår, själv hade jag ju späkt mig med rekordfyror på LVG på tisdagskvällen och det kändes under den första intervallen. Starade med Contis med lyckades inte ens ta hjul på startrakan. Sedan var det bara att gnugga så hårt jag bara kunde för att jaga dom andra på banan.
img_1792
Den andra intervallen kändes väsentligt mycket bättre i både ben och teknik. Fick dessutom utmärkt stress-sparring hela intervallen. Försökte ändå hitta ett bra flyt i kurvorna och utnyttja dom delar av banan som är till min absoluta fördel.

Den sista intervallen som bara blev ett varv sparrade jag mot Rob. Försökte grilla honom hårt bitvis och benen svarade rätt bra. Lyckades stänga luckan för honom i sista skråkurvan så jag fick ”plocka hem” den intervallen.

Två tuffa dagar på rad avverkade, idag har jag bara rullat 24 km lätt på morgonen och dryga 9 km hem med cykeln på lunchen. Hoppas att det ska ge bra och pigga ben till imorgon kväll när vi dammar av GP Hasse Mård. Det ska bli himla roligt och säkerligen förbannat jobbigt.

Kommentera

