Söndag och helgrecapen

Ibland blir det dåligt med bloggandet men livet snurrar på fint ändå. Igår blev det inte en meter tränat, kanske lika bra då kroppskrället var slitet från GP Hasse Mård.

Jag och finaste S åkte till Eskilstuna och kollade när hennes yngsta dotter tävlade i racerunning. Kul och fantastiskt sensommarväder. Vi följde upp det med picknick vid Sandabadet på vägen hem. Och när man inte trodde att dagen kunde bli bättre så toppade vi det med besök på Indisk restaurang på kvällen. En dag som var balsam för själen.


På bilden ovan var det väl inte balsam för benen direkt. Idag körde jag ett pass med Contis som inte heller får klassas enbart som benbalsam heller. Jag trodde vi skulle trampa lugnt, vilket vi gjorde inledningsvis. Men sista biten i stökvinden från Hallsta till Västerås körde vi rätt bra i nån form av partempo där jag ständigt var den svage. Contis bad sedan om ursäkt för att han förstört morgondagens pass för mig. Råkade nämna att jag ämnade att Monark-premiären skulle ske imorgon med klassiska fyror. Nu lär ju utfallet bli som det blir efter dagens omilda behandling. Vi fick ihop 92 km på en bit under tre timmar. Pluspoäng för episkt sportgrus i 8 km.

Sedan var det bara hem och duscha för att åka till Melkers fotboll där jag kunde se honom knorra in en fin frispark. Fick sedan med mig barnen hem så nu är det full rulle i en vecka igen. Skönt. Dom är alltid så saknade.

Kommentera

