Paintime eller premiär på Monarken hemma!

ska%cc%88rmavbild-2016-09-12-kl-21-07-30
God kväll på er, har väl nyss premiärkört den här plågoanden i Bunkern. Det var en fest i 45 minuter, tänkte att ett av veckans två planerade intervallpass skulle bli idag och så fick det bli. En klassiker dessutom: 4 x 4′ med 4′ vila. Eftersom givaren till displayen inte riktigt vill jobba som den ska och jag inte orkat skicka på en Garmin-kadenssensor så kunde wattmätningen inte bli exakt. Men jag räknade ut innan att jag borde minst hålla 85 i kadens och om jag drog på till 3,6 kp så skulle det ju ge 303W så på det viset fick det bli. Det blev jobbigt, men pulsen var ändå inte sådär skyhög fast benen sved, så jag gissar att jag törs dra på mer nästa gång, men det blev lite av ett kalibrerande pass. Gissar att jag låg mellan 85-90 i kadens och på 3,6-8 kp på alla intervaller så det var ju ändå rätt hyfsade siffror. Viss skillnad ändå i känsla mot att trampa trainer, men det hade jag ju redan fått veta genom vinterträningen i klubblokalen.

Känns rätt gött att Monarken står där redo alltid för att tortera mina ben och lungor, vi ska nog kunna bli så himla goda vänner känner jag.

Kommentera

