Ännu en onsdag med crossintervaller

ska%cc%88rmavbild-2016-09-14-kl-20-57-00
God kväll på er, ännu en högsommarkväll i september till handlingarna. Det är ju för fantastiskt egentligen men om det är så himla crossigt det vet jag inte. Faktum är att Groopencross-banan blir mer och mer svåråkt och förrädisk för varje torr dag som går. Idag blev det 3 x 2 varv intervaller i jaktstartsform igen. Körde svindåligt rent tekniskt och mina ben var inte vakna heller, träningsvärken från gårdagens löpning skojade man heller inte bort.

Den andra intervallen var jag mer på hugget och körde stenhårt i alla igångdrag mot Rob. Planen utöver att bli trött var att ha försprång till dom partier där jag vet att jag är sämre än honom. Funkade bra och kände mig stark genom hela intervallen.

Den sista fick jag tampas eller bli jagad och jaga Contis, gick väl hyfsat ett tag innan jag inte riktigt räckte till och jag fick se mig själv bli akterseglad. Skön känsla ändå i benen på dom två sista intervallerna, växte lite in i det och hade bra tryck i igångdragen för att vara en gubbe som jag.

Framför allt var det kul att se att så många dök upp och stretade på. Faktum är att alla lyfter sig och det blir fler man kan sparra sig mot och det höjer kvalitén på träningen för oss alla. Kul värre.

Kommentera

