Sprätte väl lite sand på kvällen

Måndag och det innebär ju på icke-barn-veckor teknikträning på crossen. Vi blev ett bra gäng i septembersolen i Gropen. Började med sedvanliga löphinder, svinhårt och studsigt innan och efter gjorde att åtminstone inte jag kunde hitta någon form av rytm. Sedan provade jag att bunny-hopa lite under vägledning av Jacob, det finns förbättringspotential där alltså. Hos mig alltså.

Efter det gjorde vi ett till av/på-moment i en backe med kurva innan, det var jävligt klurigt och jag vet inte om jag var nöjd med mer än två av typ sex försök.
14393941_10155365259007818_2077477155_o
Sist men inte minst var det dags för passet stora final, det jobbigaste och roligaste – sandfållan. Körde den där fina vi körde för några veckor sedan, skillnaden nu var att det ju är snustorrt så sanden var omöjligt lös och svårkörd.
14408195_10155365255607818_650872528_o
Det blir både riktigt bra teknikträning, flås och styrka när man kör ett varv som ger två rakor och två kurvor i sanden.
14408178_10155365256467818_1708536522_o
Efter fem stycken varv tackade både ben och lungor för sig och det var dags att runda av träningen. Som alltid rullar man hem från cross-träningarna med ett stort leende på läpparna. Nu kanske jag ska lyckas komma in i duschen och få lite lugn här hemma också.

Alla foton är tagna av Katja, tackar!

Kommentera

