Väckningspass med överkörningspotential

ska%cc%88rmavbild-2016-09-23-kl-08-23-02
God morgon på er, det är väl fredag! I eftermiddag bär det av ned till Göteborg för dom första tävlingarna i CX-Pokalen som cupen kommer kallas i år. Det ska bli jävligt roligt, Göteborg bjuder alltid bra cross-stämning och roliga banor. Eftersom jag inte ville komma dit med bara slötrampande i benen de senaste dagarna så körde jag ett litet väckningspass på vägen till jobbet. Nu är morgonen aldrig en tid för att producera massiva watt så efter ett tag beslöt jag mig för att gå på känslan. Gjorde tre insatser om 1-2′ kändes rätt segt, men det var ändå gott att ge benen en hint om vad som komma skall.

Tråkigast var väl ändå kvinnan i den blåa Volvon som helt struntade i väjningsplikten på Hamre. Såg när jag närmade mig korsningen att farten var lite hög på bilen men då var det lite för sent att ställa mig på bromsarna, tänkte väl att den ändå skulle stanna, det gjorde den inte. Tur att jag var lite beredd och ännu mer tur att vi inte fick möte eftersom jag fick gå ut i mötande körfält för att inte bli påkörd. Viftade med armen, men kvinnan körde bara vidare, tur kanske, annars hade hon fått höra ett par väl valda ord. Hoppas hon hann lämna sina barn på förskolan i tid, mina barn får träffa mig igen, tur det. Aja, lite smolk i fredagsbägaren sådär.

Nu blir det jobb ett gäng timmar innan jag rullar raka vägen hem och inväntar Contis för avfärd. Det mesta blev packat igår iallafall, hoppas jag!

Kommentera

