Tisdag – den nya vilodagen eller?

160925-dsc_0319-andreasnystrom
Men först den här svängiga bilden från söndagens rejs i Göteborg signerad Andreas Nyström. Magnus jagar mig i dom sista svängarna innan mål, förhoppningsvis var vi bägge två lika trötta.

Idag är det tisdag och om inget oförutsett inträffar blir det nog en vilodag idag även om jag skulle må av att blåsa ur benen lite granna. Kanske tar jag mig en kort svängom på Monarken sent ikväll, problemet med sent på kvällarna är att man sällan orkar ta sig i kragen. Eftersom Melker har fotbollsträning och det ska lagas middag efter den så är ju risken för att sent idag blir just rätt sent innan barnen ligger i sängen. Som ni hör ligger en vilodag när till hands.

Vi har ju ändå onsdagsintervaller imorgon på Kallecrossen, premiär på vår träningsbana i stan för säsongen, tror vi kommer klara oss utan lampor imorgon iallafall, men det är nog också sista gången. Själv måste jag försöka lappa ihop min lerframtub så jag har två fungerande hjulpar imorgon eftersom kolfiberhjulen (framhjulet iallafall) måste limmas om efter kavlingsfesten i Göteborg.

Ska även försöka hinna komma ikapp med saker hemma efter helgen i veckan, typ städa och plocka undan tvätt och sånt som inte blev av i helgen såklart, jag har en plan så att jag har något att avvika från.

Men först jobb, Folkes elgitarrlektion och Melkers fotbollsträning, det gäller att ha att göra annars blir det tråkigt ju. Eller?

Kommentera

