Torsdagstrappan

ska%cc%88rmavbild-2016-09-29-kl-12-43-00
En bra torsdag börjar väl med en trappa, eller? Dock inte den här trappan från tävlingen i Göteborg. För min del började den med trappan i huset hemma, gick trött och sömndrucken nedför den i totalt mörker imorse, missbedömde helt antalet steg på slutet och missade det sista. Var väl bara reaktionsförmågan och vissa balansfärdigheter som gjorde att jag inte stöp och trampade snett. Nu slog jag bara armbågen och det kan jag leva med. Folke kom nedvinglandens strax efter och undrade vad det var för elefant som hade gått i trappen. Så det var en brakstart på dagen kan man väl säga.

Annars är jag lite märkt i benen efter gårdagens omilda behandling på Kallecrossen, gissar att det kommer bli en vilodag idag igen. Hade en grov plan om att köra något på Monarken ikväll men eftersom barnen tillfälligt bor hos sin mor över natten så tänkte jag passa på att grundligt städa hemma ikväll och slå in paket till Melkers födelsedag. Allt sånt där som får skjuta på foten när man är borta på tävling hela helgen. Så ärligt är det rätt skönt att hinna ikapp och jag skulle tro att klockan hinner slå sent innan jag kommer ha tid att köra Monark och då kan ju peppen ha försvunnit.

Så mest sannolikt blir det träning imorgon bitti när jag tar tillfället i akt och crossa till jobbet.

Kommentera

