Helgmys nummer tre för säsongen

Hej på er, igår jobbade vi hårt och effektivt på banan inför Groopencross kommande söndag, idag cyklade vi lika hårt på banan. Tredje omgången av vår träningstävlingsserie – Helgmys gick av stapeln i strålande höstväder. Fantastisk uppslutning idag, tror vi var nästan tjugo på startlinjen, någon eller några utgick på grund av tekniska problem och så vidare.

Själv ville jag ha en bra genomblåsare och känna att tekniken funkade hyfsat ändå. Kom iväg hyfsat i starten men fick ändå släppa iväg Contis och Daniel med några meter, möjligt att jag var en smula passiv där, men jag hade sannolikt sprängt mig helt om jag skulle försökt gå med i deras tempo. Om inget hade dom sprungit ifrån mig i sandbacken. Hamnade i en andragrupp med Rob, Geiger (som numera kör på en cross, kul att se) och AK. Var tydligen den som satte farten i den gruppen under varv ett till Rob och Geiger körde om mig innan skråkurvorna innan varvning. Sög hjul till vi kom till den nya kurvan/backen där jag kom in fel bakom AK och fick hoppa av och springa och fick en lucka framåt. Lite moloket men jag ordnade mina tankar och jagade ikapp Geiger som hade släppt lucka till Rob och AK. Mina plan var väl att vi skulle kunna hjälpas åt att köra in dom 10 sekunderna det handlade om, men när jag gick upp och tog en förning så släppte Geiger och så var det till att försöka själv. Gnetade väl och gnetade och tyckte jag tog ned avståndet och var lite förhoppningsfull om att komma ikapp, men kom aldrig närmare än dryga fem sekunder innan dom sprang ifrång mig i sandbacken en sista gång. Rullade in som femma, ändå rätt nöjd med tekniken och farten, det som inte är riktigt bra är löpningen, tappar alldeles för mycket där. Jag får helt enkelt hoppas på att alla inte springer som Rob på tävlingen. Problemet är väl att han ska vara med och han springer ju som han liksom.

Oavsett var en underbar dag vid Gropen, alla blev trötta, vi fikade, alla var glada. God cross-stämning helt klart!
Skärmavbild 2016-09-04 kl. 12.43.19

Kommentera

